Sí, ja inverteixo en web!
AUDITORIA DE PRESÈNCIA ONLINE: DIAGNOSI, RESULTATS I ROI
Focalitzar el temps i els diners en aquelles eines que responen millor a les necessitats del negoci a través del seguiment dels resultats (en cercadors, webs, botigues online, xarxes socials…) ens permet construir una identitat de marca en funció del nivell d’optimització i explotació. El seu plantejament estructurat i estratègic, determinarà l’efectivitat d’aquest puzle corporatiu. És per això que focalitzar els recursos cap als teus objectius és més important que invertir grans quantitats.
![](https://www.araque.cat/wp-content/uploads/FRAME-IlustracionsInversió-01.png)
1. Aconseguir un gran ROI
La presència online és un exercici a dues bandes: en primer lloc, implica l’acció directa i activa en els teus espais online; i en segon lloc, implica el control màxim i constant de les eines i els recursos. Així és com podem saber si la teva inversió és rendible i conèixer les oportunitats que disposes a la xarxa.
La raó principal per la qual la majoria de negocis online no obtenen els resultats esperats de ROI (Return On Investment) és pel desconeixement de com mesurar-los. En conseqüència, no poden aplicar els canvis necessaris per millorar la presència online.
![](https://www.araque.cat/wp-content/uploads/FRAME-IlustracionsInversió-02.png)
2. La interpretació dels resultats marca la diferència
Internet i els seus mètodes de control ens permeten obtenir el màxim de benefici amb el menor risc d’inversió. Així doncs analitzar, i per tant, conèixer el retorn de les accions a la xarxa ens permet:
√ Invertir segons les dimensions de l’empresa, per focalitzar i treure major rendiment als esforços.
√ Identificar tendències i monitoritzar comportaments a través de totes les dades que obtenim dels usuaris.
√ Interpretar estratègicament la informació per millorar l’espai web i maximitzar els processos i els recorreguts online dels usuaris.
√ Definir i aplicar l’estratègia pas a pas com a mesura per optimitzar la inversió i obtenir més beneficis.
√ Reduir al mínim el marge d’error per eliminar les accions injustificades i contraproduents.
Pensar en presència online és l’exercici d’escollir quin és el millor camí d’entre tots els possibles. Et proposem treballar en el mitjà que genera més oportunitats i catapulta més empreses, amb la millor relació Inversió–Rendiment.
![](https://www.araque.cat/wp-content/uploads/FRAME-IlustracionsInversió-03.png)
3. La diagnosi i els 3 pilars de la presència online
Conèixer el retorn de les accions a la xarxa és tant o més important que la mateixa construcció i gestió de la presència online. Diagnosi és sinònim de fonaments, i com a tal, permet que un negoci a la xarxa funcioni simplement, o bé triomfi.
- Disseny. La construcció web, la seva mecànica, la usabilitat, l’accessibilitat, la capacitat “responsive” (adaptabilitat entre dispositius)… són fonamentals. És molt important que l’espai generi en el client una predisposició per interactuar.
- Marc legal. El fet de tenir accés a dades de comportament i d’altres de caràcter privat implica una gran responsabilitat davant del dret de l’usuari. La legislació vigent contempla estrictament les relacions entre usuaris i empresa; en són exemples clars la nova llei de cookies o la de protecció de dades. És molt important estar constantment actualitzat per evitar sancions i males praxis.
- Posicionament. La teva empresa a Internet es construeix pel conjunt de continguts que ofereixes: que siguin interessants, responguin a la imatge de l’empresa, es treballin bé en SEO i SEM (gratuït i de pagament, respectivament)… L’adequada selecció, gestió i presentació del contingut et permetran perfeccionar el posicionament.
![](https://www.araque.cat/wp-content/uploads/FRAME-IlustracionsInversió-04.png)
4. Com avançar-te a la competència amb els serveis d'auditoria online
Com situar-te un pas per davant de la teva competència? Amb els serveis d’auditoria online podem saber l’estat de la teva empresa, les teves debilitats, les amenaces, les fortaleses i les oportunitats. Projectem la teva empresa a Internet perquè:
- Et mostris de la manera més potent possible, essent sempre el més fidel possible a la teva identitat corporativa.
- I el més important, perquè respongui a tots els canvis de l’entorn, a les tendències i a les variables externes dels mercats amb la màxima rapidesa i efectivitat.
Tanquem el cercle; sabem que cada projecte té les seves necessitats, per això t’ajudem a monitoritzar la teva presència online a través d’un procés personalitzat que integra de la millor manera possible els següents aspectes de la teva empresa: identitat, estratègia, inversió, gestió i retorn.
A Frame
A Frame et posem sobre la taula els millors recursos disponibles per construir projectes online transversals i capaços de traduir les oportunitats dels negocis electrònics en benefici econòmic!